Smažená párátka jako delikatesa? Že je to hloupost? V Jižní Koreji rozhodně ne!
Pamatujete na slavnou scénu z filmu Zlaté opojení Charlieho Chaplina? Tulák, který se rozhodl následovat zlatou horečku na Klondiku, v existenčním zoufalství a hladu uvaří a sní svoje kožené boty. Zoufalství z nudy, tedy jinou kategorii téhož, rozehrávají uživatelé sociální sítě TikTok. Smaží si párátka, které potom konzumují.
Trend se zrodil v Jižní Koreji. TikTokeři zjistili, že smažená párátka vypadají na fotce docela dobře, a to je přesně ta absolutní hodnota, která určuje, co je pro lidi validní a co ne. Co na tom, že jde stále o pouhá párátka, tedy hygienckou pomůcku, která se nejí, jak ví každé malé dítě. Úřady samozřejmě ihned vydaly rozhodnutí, v němž veřejnost upozorňují, že párátka se nejedí. (Taky si připadáte jako v nějakém absurdním skeči Monty Python?) Jenže pro zvířátka konzumující bezduchá videa připomínají smažená párátka zelené křupky a přes to vlak nejede.
Ta jsou vyráběna mimojiné z kukuřičného nebo bramborového škrobu, takže v horké lázni mění tvar, ale zachovávají si atraktivně jedovatou barvu. Podle znuděných zoufalců chutnají nejlépe s kořením nebo strouhaným sýrem.
Efekt sněhové koule v prostředí sociálních sítí funguje spolehlivě, a tak se z trendu stal téměř standard. Jihokorejské úřady musely vytvořit grafiku, ve které polopaticky vysvětlují zblblým lidem, že anorganické věci se prostě nejí. Doslovně dokonce uvádějí: „Bezpečnost (párátek) coby potraviny nebyla prokázána.“
Šéfredaktor ve Webmint Media House a korektor na CNN Prima News, je osobností, která se v médiích pohybuje s vášní a závazkem vůči kvalitě. Jeho láska k českému jazyku a zájem o aktuální dění ve světě a kultuře jsou klíčové pro jeho práci a postavení v mediálním průmyslu.