K incidentu došlo krátce po startu a zející otvor způsobil změnu tlaku v kabině. Letové údaje ukázaly, že letadlo vyšplhalo do výšky 16 000 stop (4 876 metrů), než se vrátilo na mezinárodní letiště v Portlandu.
Zástupce letecké společnosti Alaska Airlines (ALK) řekl, že letadlo bezpečně přistálo se 174 cestujícími a šesti členy posádky.
„Po dnešní večerní události na letu 1282 jsme se rozhodli podniknout preventivní krok k dočasnému uzemnění naší flotily 65 letadel Boeing 737-9,“ uvedl generální ředitel Alaska Airlines Ben Minicucci.
Všechny letadla budou vrácena do provozu po údržbě a bezpečnostních kontrolách, které podle Minicucciho aerolinky předpokládají dokončit během několika dní.
Letecká společnost neposkytla žádné bezprostřední informace o tom, zda byl někdo zraněn, ani o možné příčině.
Letadlo bylo odkloněno asi šest minut po startu v 17:07 místního času, podle údajů o sledování letu z webu FlightAware přistálo v 17:26.
Pilot řekl leteckým dispečerům v Portlandu, že letadlo je v nouzovém stavu, utrpělo ztrátu tlaku a musí se vrátit na letiště, podle záznamu pořízeného webem LiveATC.net.
Národní rada pro bezpečnost dopravy uvedla v příspěvku na X/Twitteru, že vyšetřuje událost na letu a zveřejní aktualizace, jakmile budou k dispozici. Událost bude také vyšetřovat Federální úřad pro letectví.
Boeing 737-9 MAX, kterému se nehoda stala sjel z montážní linky a získal certifikaci před pouhými dvěma měsíci.
Letadlo absolvovalo 145 letů před vstupem do běžného provozu 11. listopadu, uvedla další sledovací služba FlightRadar24.
Společnost Boeing uvedla, že o incidentu ví, pracuje na shromáždění dalších informací a je připravena podpořit vyšetřování.
Max je nejnovější verzí Boeingu 737, dvoumotorového letadla s jednou uličkou často používaného na vnitrostátních letech v USA. Letoun byl uveden do provozu v květnu 2017.
Dvě letadla Max 8 havarovala v letech 2018 a 2019, zemřelo 346 lidí a to vedlo k téměř dvouletému celosvětovému uzemnění všech letadel Max 8 a Max 9.
Letadla se vrátila do provozu až poté, co Boeing provedl změny v automatizovaném systému řízení letu, který se podílel na haváriích.
Minulý rok FAA řekl pilotům, aby omezili používání protinámrazového systému v letadlech Boeing 737 Max za sucha kvůli obavám, že by se přívody kolem motorů mohly přehřát a odtrhnout, což by mohlo poškodit letadlo.
Zdroj: Marketwatch