Aero L-39NG má za sebou první úspěšný let, který dopadl nad očekávání dobře
První sériově vyrobený kus L-39NG provedl zkušební zálet. Ve vzduchu strávil zhruba 40 minut. Jedná se o trochu historickou událost, protože poslední zálet nového sériově vyrobeného kusu proběhl už před 20 lety. Piloti otestovali standardní funkce L-39NG v mezích normálního letu. Test dopadl na výbornou, let prověřil chování letadla, které bylo ve všech ohledech v normě.
První sériově vyrobený kus L-39NG provedl zkušební zálet. Ve vzduchu strávil zhruba 40 minut. Jedná se o trochu historickou událost, protože poslední zálet nového sériově vyrobeného kusu proběhl už před 20 lety. Piloti otestovali standardní funkce L-39NG v mezích normálního letu. Test dopadl na výbornou, let prověřil chování letadla, které bylo ve všech ohledech v normě.
Během necelé čtvrthodiny letu letadlo absolvovalo stovky kilometrů ve výškách od 0 do 8500 metrů a rychlostí od minimální přes pádovou až po maximální, která činí 900 km/h (0,8 Machu). Piloti ověřili funkce motoru, veškerých systémů a samozřejmě také avioniky.
Protože tento zálet dopadl na výbornou, potvrdilo vedení podniku Aero Vodochody připravenost letounu na dodávky svým zákazníkům. L-39NG vzlétlo už dříve, jednalo se však o prototypy. Letoun s výrobním číslem 7005 splnil všechny body testovacího programu, které vytyčil právě předchozí prototyp.
Tento cvičný letounL-39NG je určen pro zákazníka v jihovýchodní Asii. Další letadla budou směřovat do Maďarska a do české armády. Aero Vodochody v současnosti eviduje objednávky na 34 kusů. Nová výrobní linka bude schopná vyrobit až 24 kusů L-39NG ročně. Na letadle se cvičí piloti stíhaček čtvrté a páté generace.
Šéfredaktor ve Webmint Media House a korektor na CNN Prima News, je osobností, která se v médiích pohybuje s vášní a závazkem vůči kvalitě. Jeho láska k českému jazyku a zájem o aktuální dění ve světě a kultuře jsou klíčové pro jeho práci a postavení v mediálním průmyslu.